Jäsentiedote 4/2024

Hyvät Perinnesaunojat!

Talviuintikausi menee menojaan kevään koittaessa. Se tarkoittaa myös, että on yhdistyksen sääntömääräisen kevätkokouksen aika. Tämä jäsentiedote toimii samalla kutsuna:

Jyvässeudun Perinnesaunojat ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään Mankolan saunalla perjantaina 17.5.2024 kello 17.00. Tervetuloa osallistumaan!

Kokouksessa käsitellään yhdistyksen säännöissä määrätyt asiat, joihin voit tutustua oheisen linkin kautta: https://perinnesaunojat.fi/yhdistys/saannot

Lisäksi käsitellään yhdistyksen hallituksen esitys linkissä mainittujen sääntöjen muutoksista. Sääntöjä esitetään päivitettävän nykyaikaan poistamalla päällekkäisiä, turhia ja toimimattomia pykäliä, esimerkiksi siten, että jatkossa uuden yhdistyksen jäseneksi liittyminen ei tarvittaisi enää hallituksen hyväksymistä, vaan jäsenmaksun maksaminen ja ilmoittautuminen sähköpostilla riittäisi.

Kuten kokouskutsun yhteydessä olevassa linkistä huomataan, on yhdistyksen verkkosivut uudistettu hallituksen ja tiimiläinen Timi Wahalahden toimesta. Uusiin sivuihin kannattaa käydä tutustumassa osoitteessa: https://perinnesaunojat.fi

Sivuilta löytyvät turvallisuusohje ja saunaetiketti on päivitetty vastaamaan tämän hetken tarpeita ja hallitus edellyttää, että jäsenet ja yhdistyksen vieraat toimivat näiden mukaan. Sivuilta löytyvät säännöt päivitetään kevätkokouksen jälkeen.

Mankolan sauna siirtyy toukokuussa jälleen kesäaikaan. Kesäaika alkaa maanantaina 13.5.2024 ja sen jälkeen miesten vuorot joka viikko maanantaisin ja torstaisin klo 18-20. Naisten vuorot ovat parillisten viikkojen tiistaina klo 17-20. Kesäajan päättymisestä ilmoitetaan myöhemmin hyvissä ajoin!

Kesän kunniaksi Mankolan saunaa ja sen ympäristöä siivotaan. Yhdistyksen miespuolisille jäsenille suunnatut saunan ulkopesu- ja pihan siivoustalkoot järjestetään lauantaina 25.5.2024 klo 10 alkaen. Luonnollisesti talkoissa lämpeää sauna. Laituria ei vielä näissä talkoissa päästä uusimaan, mutta sekin on edessä vanhan ollessa elinkaarensa päässä.

Naisten tiimi järjestää tuvan ja saunan siivous- sekä ikkunoidenpesutalkoot toukokuun aikana. Sitä ennen olisi suotavaa, että jokainen jotain saunalle hukannut kävisi löytötavaralaatikot läpi ja katsoisi löytyykö niistä hukattu sukka, uimahousu tai juomapullo.

Hyvää kevättä ja toivottavasti nähdään kevätkokouksessa!